تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل عراق به جام جهانی 2022 قطر صعود کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 27 January 2022

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 امروز در هفتمین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف عراق رفت و در نهایت با نتیحه یک بر صفر حریف را شکست داد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با این نتیجه سریعترین صعود به جام جهانی را رقم زد و با نتایج قابل قبول، جادویی ترین نتایج ممکن را با دراگان اسکوچیچ رقم زد. تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت اسکوچیچ در 14 بازی گذشته 13 برد و یک تساوی کسب کرد و در نهایت در روزی که بانوان و خانواده ها در ورزشگاه بودند جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب کرد.

ایران با این برد با هفت امتیاز 19 امتیازی شد و صدر جدول را حفظ کرد و عراق هم با همان چهار امتیاز در جایگاه پنجم گروه اول باقی ماند.

داور: کریستوفر بیث جیمز(استرالیا)

کمک‌ها: آنتون شتینین و آشلی بیچام(هر دو از استرالیا)

کارت زرد: سعد عبدالامیر و بشار رسن از عراق/ شجاع خلیل زاده از ایران

کارت قرمز: -

گل: مهدی طارمی(48)

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، شجاع‌ خلیل‌زاده، امید نورافکن،‌ محمد حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سعید عزت اللهی(87- کمال کامیابی‌نیا) وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس(78- میلاد سرلک) علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی(3+90- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، فراس بطرس، محمد علی عبود، سعد عبدالامیر، حسن رائد(82- زیدان اقبال) امیر العامری(58- حسن عبدالکریم) بشار رسن(57- علی ابراهیم) ایمن حسین(82- علاء عباس) و احمد فرحان

سرمربی: ژلیکو پتروویچ

دقایق حساس

دقیقه 6

ضربه امید نورافکن از زاویه بسته سمت چپ دروازه عراق با واکنش فهد طالب راهی کرنر شد.

دقیقه 8

امیر عابدزاده ضربه سر خطرناک احمد فرحان را روی خط دروازه ایران مهار کرد و مانع گل شدن این توپ شد.

دقیقه 10

پاس در عمق سامان قدوس در موقعیت آفساید به مهدی طارمی رسید اما داور گل این بازیکن را مردود اعلام کرد.

دقیقه 11

شوت از راه دور علیرضا جهانبخش به تیر عمودی سمت راست دروازه عراقی‌ها برخورد کرد و در ادامه هم قدوس نتوانست از موقعیت ریباند استفاده کند.

دقیقه 25

فهد طالب شوت علیرضا جهانبخش را ناقص دفع کرد و در حالی که توپ در مقابل دروازه عراق به مهدی طارمی رسیده بود ضربه این بازیکن را هم دروازه‌بان این تیم را با واکنشی زیبا برگشت داد. در ادامه وحید امیری روی پاس در عمق طارمی صاحب موقعیت شد اما باز هم دروازه‌بان عراقی‌ها ضربه هافبک تیم کشورمان را به کرنر فرستاد.

دقیقه 29

همکاری بازیکنان ایران با پاس علی قلی‌زاده به علیرضا جهانبخش رسید اما این بار شوت پای چپ کاپیتان تیم ملی باعکس العمل فهد طالب مهار شد.

دقیقه 34

ضربه ایستگاهی علی قلی‌زاده از سمت چپ پشت محوطه عراق از بالای دروازه این تیم بیرون رفت.

دقیقه 36

پاس در عمق قلی‌زاده به قدوس رسید اما ضربه آرام و چیپ این بازیکن به راحتی در اختیار فهد طالب قرار گرفت.

دقیقه 38

پاس زیبای علیرضا جهانبخش در موقعیت عالی به علی قلی‌زاده رسید اما بازهم دروازه بان عراق با واکنشی تماشایی شوت وی را به کرنر فرستاد.

دقیقه 43

ضربه آزاد امیر العامری با واکنش عابدزاده مهار شد.

دقیقه 48

پاس زمینی علیرضا جهانبخش از درون زمین ایران با اشتباه احمد ابراهیم، مدافع عراق به مهدی طارمی رسید تا وی در موقعیت تک به تک با فهد طالب گل اول تیم ملی کشورمان را به ثمر برساند.

دقیقه 56

روی حرکت خوب قلی‌زاده توپ با کنترل مهدی طارمی به جهانبخش رسید اما ضربه وی از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه‌ عراق بیرون رفت.

دقیقه 58

سامان قدوس روی حرکت تیمی زیبای بازیکنان ایران و پریدن طارمی از روی توپ پاس جهانبخش را در اختیار گرفت اما ضربه وی با بغل پای چپ در موقعیتی خوب راهی اوت شد.

دقیقه 62

ارسال پای چپ طارمی از درون محوطه جریمه عراق روی دروازه این تیم با ضربه قیچی برگردان قدوس همراه شد اما این موقعیت هم با اختلاف از بالای دروازه طالب بیرون رفت.

دقیقه 64

پاس پشت پای سعید عزت‌اللهی در گوشه سمت چپ محوطه جریمه عراق به جهانبخش رسید اما بازهم طالب اجازه نداد شوت محکم کاپیتان ایران وارد دروازه شود و با واکنشی تماشایی این ضربه را هم دفع کرد.

دقیقه 69

ارسال کرنر جهانبخش از سمت چپ زمین عراق با ضربه سر محمد حسین کنعانی‌زادگان از بالای دروازه حریف بیرون رفت.

دقیقه 70

امیر عابدزاده با تسلط کامل شوت محکم ایمن حسین را از پشت محوطه جریمه ایران در اختیار گرفت.

دقیقه 72

صادق محرمی پاس در عرضی را برای علی قلی‌زاده ارسال کرد و پس از واکنش طالب توپ به بدن علی‌قلی‌زاده برخورد کرد و وارد دروازه شد اما کمک داور دوم استرالیایی این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه 75

حرکت زیبای حسن عبدالکریم با شوت وی به سمت دروازه عابدزاده همراه شد اما مدافعان ایران و به ویژه وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده با هوشیاری این حرکت خطرناک را راهی کرنر کردند.

دقیقه 78

شوت روی پای آیمن حسین با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه عابدزاده راهی اوت شد.

دقیقه 84

ضربه برگردان علاء عباس از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار