معاون وظیفه عمومی خوزستان گفت: طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و اعمال محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی در این استان برای آنها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 28 September 2015

سرهنگ محمود دشتی معاون وظیفه عمومی استان خوزستان اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و اعمال محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی برای این دسته از افراد در دستور کار این سازمان وظیفه عمومی قرارگرفته است.

وی افزود: با ابلاغ مواد قانونی ۱۰، ۵۸، ۶۲ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب سازمان‌ها و افراد به‌کارگیرنده آنان به استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های خوزستان، اجرای طرح مذکور آغاز شده است.

معاون وظیفه عمومی خوزستان تصریح کرد: طبق ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی هرگونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی، کسب پروانه کار، دریافت وام کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و استخدام به‌صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و روزمزد منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور است.

دشتی بیان کرد: برابر این قانون متخلفان از مقررات به محاکم قضایی معرفی و مجازات این‌گونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی از سوی دولت است. در بار دوم نیز علاوه بر پرداخت جریمه فوق به سه ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم و بالاتر هم انفصال از خدمت دولتی است.

وی عنوان کرد: طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند.

معاون وظیفه عمومی خوزستان یادآور شد: نهادها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی باید در این زمینه همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند. بر این اساس استخدام مشمولان در وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت، مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم یا پایان خدمت ممنوع و افراد خاطی طبق مقررات به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

دشتی در پایان با اشاره به اینکه مشمولان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین وظیفه عمومی به سازمان‌های خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی (تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰، پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و سایت پلیس به نشانی vazifeh.police.ir) مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار