تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
مهدوی مطلق : جلسه تزئینی نیست و خود من هم حاضر نیستم در جلسه تزئینی حاضر بشوم پس مدیران عضو شورای آموزش و پرورش توجه داشته باشند که حضورشان الزامی است.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 20 January 2022

شورای آموش و پرورش و تذکر به برخی مدیران / مهدوی : علاقه ای به حضور در جلسه تزئینی ندارم ! / دلشاد : برخی برداشت غلط از آموزش حضوری دارند

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش و معلمان گفت : از اعضایی که در جلسه حاضر نیستند گلایه داریم .
شهرام مهدوی مطلق افزود : لازم است برای همه اعضای شورا حکم صادر شود . ضمن احترام برای حاضرین در این نشست اما در وهله اول مدیران حضور داشته باشند .جلسه تزئینی نیست و خود من هم حاضر نیستم در جلسه تزئینی حاضر بشوم پس مدیران عضو شورای آموزش و پرورش توجه داشته باشند که حضورشان الزامی است.
مهدوی مطلق گفت : به نظر می رسد باید تعدادی افراد از دستگاه هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام ، بسیج و سپاه به شورا اضافه شوند ضمن اینکه برخی دستگاه ها هم موردی به نشست های شورا دعوت شوند .
وی افزود : در خصوص اهمیت آموزش و پرورش مطالب زیاد است اما اگر بخواهیم بسامد امامین انقلاب در خصوص آموزش و پرورش را بیان کنیم موارد متعددی مطرح است تا جایی که می بینیم در عمل بیشترین جلسات مرتبط با دانش اموزان و دانجشویان است .
مهدوی مطلق ادامه داد : نگاه ما به آموزش و پرورش نگاه ناقصی است در بخش اداری هم باید نگاه ما اصلاح شود لذا از همه ادارات می خواهیم بدانند که آموزش و پرورش ، مجری تعلیم و تربیت است و باید ما در کنار آن هم مجری و هم ناظر باشیم لذا در بخش اداری همه باید به کمک بیایند .
وی گفت : ما و همه دستگاه ها علاوه بر کمک لجستیکی به آموزش و پرورش باید در بحث محتوایی و حوزه فرهنگی با آموزش و پرورش همکاری کنیم .
مهدوی ادامه داد : آموزش و پرورش موارد و مشکلات را مصداقی به شورا بیاورد که مشخص شود به صورت عمومی مطرح کردن مشکلات بی فایده است .
فرماندار بویراحمد گفت : برخی فضاهای مطعلق به آمورش و پرورش که نزد دستگاه ها است باید مشخص شود و در راستای برگشت ان ها به آموزش و پرورش اقدام شود و هر جا نیازمند حکم فرمانداری ما حتما اقدام می کنیم .
مهدوی مطلق در ادامه اظهار داشت : حضوری شدن مدارس با توجه به آسیب های زیادی که در دوره غیره حضوری بودن بوجود آمده بسیار ضروری است .
وی ادامه داد : در حضوری شدن مدارس ، آموزش و پرورش شهرستان می تواند شرایط را بومی سازی کند و احیانا اگر جایی به سلامت دانش آموزان لطمه وارد می شود مطابق با برنامه ریزی های خود اقدام کنند .
فرماندار بویراحمد گفت : اعلام می کنم همه ادارات و دستگاه ها از پلیس و نیروی انتظامی تا دستگاه های خدمات رسان با آموزش و پرورش همکاری کنند . در خصوص دستگاه های خدمات رسان هم نباید هیچ انشعابی از مدارس قطع باشد یا قطع شود .
مهدوی افزود : توصیه های شبکه بهداشت با توجه به وضعیت سویه جدید ویروس کرونا مهم است و البته خود آن ها هم باید به کمک آموزش و پرورش بیایند .
فرماندار بویراحمد گفت : واکسیتاسیون دانش آموزان باید جدی گرفته شود و آن هایی که اقدام نکرده اند تشویق به واکسیناسیون شوند .
مهدوی مطلق در پایان به نکته مهمی اشاره کرد و گفت : بحث موسسات کنکوری تضمینی را در جلسه بعد به نشست شورا بیاورید چون خود کامل پیگیر این موسسات هستم و باید مشخص شود که این ها چه تضمینی است و از کجا تضمین دارند ؟ این یعنی مفسده که باید به این مفاسد پایان داد .
برداشت غلط از آموزش حضوری!
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، گفت : اولویت ما اول سلامت دانش آموزان ، بعد آموزش کیفی مطرح و اولویت است .
کورش دلشاد افزود : وقتی بحث از لزوم آموزش حضوری می شود برخی فکر می کنند فقط بحث آموزش دروس مطرح است در حالی که شخصیت اجتماعی دانش آموز در مدرسه شکل می گیرد و متاسفانه مشکلات متعدی این عدم حضوری بودن بوجود آورده است .
دلشاد ادامه داد : گاهی دستگاه های خدمات رسان برای مدارس ما مشکل ایجاد می کنند . ما فقط 37 مدرسه هیئت امنایی داریم که می توانند مطابق قانون از اولیا شهریه دریافت کنند اما بقیه مدارس ما هزینه ای ندارند و برای پرداخت هزینه ای آب و برق و گاز مشکل دارند و اگر برق و آب و غیره قطع شد یعنی بهداشت ملزومات رعایت نکات بهداشتی وجود ندارد!
وی از عدم همکاری برخی اولیاء هم انتقاد کرد و گفت : اولیا به عنوان شریک راهبردی ما باید پای کار باشند در حالی که برخی از مدیران ما تا ساعت 2 در مدرسه می مانند که اولیا فقط برای بردن دانش انوز خود مراجعه کنند حال کمک به مشکلات مدرسه که جای خود دارد . ما به شدت نیازمند همکاری آن ها هستیم .
دلشاد با اشاره به سخنان متعدد رهبری که هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری مداند ، افزود : در جلسات متعدد شورای آموزش و پرورش اعلام می شود که باید به آموزش و پرورش کمک شود ولی همه این مواضع در حد حرف می ماند . حتی سهم 3 درصد از عوارض هم پرداخت نمی شود .
وی به موضوع لزوم درآمدزایی از امکانات آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت : 80 نقطه شهر یاسوج را تغییر کاربری دادیم اما نمی توانیم کاری انجام دهیم . حکایت ما سرمایه داری هستیم که نمی توانیم استفاده کنیم سرمایه ای نداریم .
 لزوم تغییر باور در خصوص هزینه در آموزش و پرورش
رئیس شورای شهر یاسوج گفت : ما اگر به این باور برسیم که هر مقدار برای آموزش و پرورش هزینه کنیم سرمایه است ، مشکلات آموزش و پرورش حل می شود .
هدایت اکبری افزود : از سال 92 سهمی بر پروانه های ساخت در شهر یاسوج برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که به حساب اداره کل آموزش و پرورش واریز می شد اما اکنون این سهم را به حساب آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد انتقال دادیم.
اکبری گفت : در مورد مصوباتی که دستگاه ها را به واگذاری فضای اضافی خود به آموزش و پرورش ملزم می کند مطمئن باشید تا وضعیت اینگونه باشد اگر هزاران متر زمین یا ملک داشته باشند آن را به آموزش و پرورش نمی دهند .
رئیس شورای شهر یاسوج ادامه داد : واقعیت این است که باید این اماکن بدون استفاده دستگاه ها به صورت نامحسوس شناسایی شود ضمن اینکه این همه ساختمان عریض و طویلی وجود دارد که باید با حکم مستقیم فرمانداری یا استانداری به آموزش و پرورش واگذار شود .
اکبری ادامه داد : آموزش و پرورش یکی از سرمایه داران ترین ها با توجه به فضاهایی موجود در دست ان است . ما هم اعلام کرده ایم که آموزش و پرورش بسازد و تجاری سازی کند بدون دریافت هیچ هزینه ای از طرف شهرداری اما اقدام نمی شود .
رئیس شورای شهر افزود : ناراحت کننده است وقتی می بینیم به عنوان مثال مدیریکی از مدارس مرکز شهر برای دریافت یک کیوسک در مدرسه برای نگهداری وسایل مدرسه به ما مراجعه می کند به نظر من این فاجعه است که وضعیت آموزش و پرورش اینگونه باشد . باید مشکلات آموزش و پرورش به گونه ای حل شود .
اکبری به بحث حضوری شدن مدارس اشاره کرد و گفت : تعدادی از مدارس آموزش و پرورش کارهای خدماتی مانند شستشو و غیره را ما قول می دهیم که ضد عفونی کنیم و البته از خیرینی که می شناسیم می خواهیم کمک کنند ضمن اینکه برخی دستگاه ها یا افراد هم هستند که خیرینی را می شناسند و این ها در اینگونه مواقع می توانند کمک کنند.
وی بیان کرد : من و بسیاری از مردم اولویت برایمان سلامت فرزندانمان است لذا باید برای حضوری شدن مدارس ، حداقل هایی در رعایت اصول بهداشتی برای همه مدارس رعایت شود .
 اگر اولیا کمک نکنند امورات آموزش و پرورش از کجا تامین می شود؟ 
یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت : اینکه گفته می شود آیا در مدارس از اولیا پولی گرفته ی شود جوابش معلوم است ! بله ! و باید گفت اگر کمک های مردمی نباشد که امورات نمی گذرد مگر آموزش و پرورش پولی به مدارس می دهد؟!
اردشیری افزود : در مورد حضوری مدارس شدن شک نیست که حضوری شدن بهتر است اما آیا امکانات مدارس می تواند برای این مهم جوابگو باشد ؟  ما ترجیح می دهیم دانش آموز بی سواد داشته باشیم اما آن ها را به مدارس بدون امکانات نمی فرستیم که جان آن ها به خطر بیوافتد .
اردشیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : از فرماندار انتظار داریم به اعضایی که در شورای آموزش و پرورش شرکت نمی کنند تذکر جدی بدهد چرا که همه ما نیازمند موفقیت آموزش و پرورش هستیم و باید با آن ها همکاری کنیم .
وی در پایان گفت : در خصوص مصوبات شورا هم انتظار می رود که برای پیگیری به صورت جدی تر اقدام شود
 مدیران مدارس چه می گویند؟ 
خانم یزدانپناه یکی ازمدیران مدارس شهر یاسوج هم در این نشست گفت : برای بازگشایی مدارس آماده هستیم اما در بازدید های که به عنوان ارزیاب از مدارس داشتیم متاسفانه می بینیم که در بسیاری از آن ها کمبود شدید امکانات داریم .
وی افزود : درباره با دستورالعمل های مرکز بهداشت ما هیئت امنایی ها در خصوص مربی بهداشت مشکل نداریم اما در مدارس روستایی خود مرکز بهداشت باید اقدام و همکاری کند.
کمالی یکی دیگر از مدیران مدارس شهر یاسوج گفت : زیبنده مرکز یک استان ثروتمند نیست که هنوز دانش اموزان در کانتینر درس بخوانند !
وی با انتقاد از شیوه مدیریت برنامه های سفر مقامات کشوری به استان اظهار داشت : اگر مسئولی از کشور می آید باید داد آموزش و پرورش زده شود نه برخی ادارات که وضعیت بهتری دارند .
کمالی گفت : الان کرونا نشان داد که هیچ نقطه ای مصون نیست همه متضرر شده اند و نبود آموزش و پرورش چه لطماتی به خانواده ها وارد کرده است .
وی خظاب به فرماندار بویراحمد اظهار داشت : سومین فرمانداری هستید که در خدمتتان هستیم و مشکلات را مطرح می کنیم . برخی موضوعات واقعا ناراحت کننده است  به عنوان مثال می بینیم اطراف تعدادی از مدارس شهر ،اطراف این مدارس مملو از زباله می شود وقتی نمی توانیم زباله را ساماندهی کنیم چطور می خواهیم کرونا را مدیریت کنیم !
کمالی افزود : برای بازگشایی مدارس برخی معدود از مدارس قدرت خرید ماسک و ژل داریم اما تعداد زیادی این امکان را ندارند .  نمی شود مدارس را تفکیک کرد و برخی توانایی دارند باز باشند و بقیه را هم به حال خود رها کرد. انتظار داریم دستگاه های بهداشتی کمک کنند .
وی گفت : تعداد دانش آموزان وقتی 40 نفر در یک کلاس است باید این مدارس را چگونه گروه بندی کنیم ؟
در این نشست نماینده ای از بهداشت بویراحمد گفت : تاکنون 91 درصد واکسینه نوبت اول و بیش از 85 درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند ضمن اینکه 523 تست مثبت کرونا داشته ایم که از نرم مشخص شده پایین تر است بنابراین باید همپای سراسر کشور به سمت حضوری شدن کلاس ها برویم .
این کارشناس بهداشتی افزود : اول بازگشایی مدارس ، فاصله گذاری بهتر بود اما متاسفانه الان کمتر شده است .
وی گفت : تهویه کلاس ها با توجه به سرما به خوبی شکل نمی گیرد مشکل سرویس های بهداشتی و آبخوری هم که مشکلات همیشگی را داریم  . در برخی روستا ها مشکلات بسیار زیاد است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار