رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان، با اشاره به اینکه ۲ مرکز معاینه فنی در زنجان، در طرح تخفیف روز ملی هوای پاک شرکت کردند، گفت: مراکز معاینه فنی"صبا " و " شهرآرا " با ۵۰ درصد تخفیف، آماده خدمت رسانی به عموم مردم زنجان هستند.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک زنجان، مهندس حامد تقیبگلو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه همزمان با گرامیداشت ۲۹ دیماه روز ملی هوای پاک، طرح ارائه خدمات معاینه فنی خودرو با ۵۰ درصد تخفیف، از سوی ۲ مرکز اجرا می شود، افزود: متاسفانه سایر مراکز، برای شرکت در این طرح موافقت نکردند.

وی یکی از منابع مهم آلودگی هوای شهرها را تردد خودروهای معیوب عنوان کرد و گفت: ضروری است با انجام معاینه فنی، نواقص و عیوب خودروهای معیوب برطرف شود تا از این طریق در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی داشته باشیم.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم حفاظت از محیط زیست استان زنجان نیز گفت: متوسط تاثیر خودروهای در حال تردد در میزان آلودگی هوای شهرها ۷۰ درصد است که این میزان، با توجه به نوع و کیفیت سوخت، مانند گازوئیل، بنزین معمولی، بنزین سوپر و سوخت سی اِن جی (CNG) و نیز فصول مختلف متفاوت است.

الناز هاشمی تصریح کرد: هم اکنون بر اساس گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی استان، تعداد وسایل نقلیه فرسوده در حال تردد در استان، یک هزارو ۶۳۴ خودرو است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار