مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان گیلان با بیان اینکه در حوزه خشونت‌های خانگی علیه زنان با خلأ قانونی مواجه هستیم گفت: دوره‌های آموزشی با هدف کاهش خشونت‌‌ علیه زنان در مناطق آسیب‌پذیر استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 19 January 2022

 

معصومه پرسا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات سازمان بسیج جامعه زنان گیلان برای مقابله با خشونت‌های خانگی علیه بانوان اظهار داشت: خشونت در برابر بانوان یکی از آسیب‌های اجتماعی است که در این زمینه با خلأ قانونی مواجه هستیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان گیلان با اشاره به اینکه بیشترین میزان خشونت در برابر زنان در حاشیه شهرها و نقاط آسیب‌پذیر رقم می‌خورد افزود: در حاشیه شهرها عموما‌ً فقر فرهنگی و اقتصادی حاکم است و معیشت مردم در وضعیت خوبی قرار ندارد.

پرسا با تأکید بر اینکه باید بیشتر بر این حوزه تمرکز کنیم گفت: خشونت در برابر زنان را می‌توان با آموزش‌هایی کاهش داد و در این راستا آموزش‌ مهارت‌های زندگی با اولویت ارائه آموزش برای مردان و سپس زنان در دستور کار است تا جلوی این خشونت‌های خانگی در برابر زنان بگیریم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های حقوقی برای کاهش این آسیب تصریح کرد: بسیج جامعه زنان از طریق بسیج حقوقدانان، مراکز مشاوره و بسیج اقشار مطالبه‌گری کرده و جلساتی را در این زمینه برگزار می‌کند از طرفی نمایندگان مجلس نیز باید این خلأ قانونی را به نحوی جبران کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه گیلان گفت: قانون‌گذاران باید در برابر این خشونت‌ها قوانینی را وضع کنند تا شخصیت و روح و جسم بانوان مورد تکریم قرار گرفته و در معرض خطر نباشد تا شاهد این نباشیم که خشونت‌هایی به دور از شأن بانوان در حق آنان‌ انجام پذیرد.

پرسا با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش این خشونت‌ها زمینه‌سازی برای کاهش معضلات حاشیه‌نشینی است افزود: از جمله اولویت‌های بسیج جامعه زنان بهره‌گیری از مشاوران در این مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر شهر در راستای آگاه‌‌سازی ساکنان این محلات است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به برطرف کردن مشکلات شهری محلات آسیب‌پذیر در کنار حل معضلات فرهنگی عنوان کرد: همچنین حل مشکلات مربوط به حوزه شهری ساکنان محلات حاشیه‌نشین نیز پیگیری می‌شود تا نیازمندی‌های آنان کاهش یابد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان گیلان درباره اقدامات انجام شده جهت آزادسازی بانوان زندانی جرایم غیرعمد گفت: در حوزه آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد کمک‌هایی را از خیرین و بسیجیان جمع‌آوری می‌کنیم تا بانوانی که جرایم غیرعمد دارند را از زندان آزاد کنیم.

پرسا با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از زندانی شدن زن و یا مادر یک خانواده به مراتب بیشتر از آسیب‌‌های ناشی از زندانی شدن مرد خانواده است افزود: خلأ مادر و یا زن در خانواده هم باعث ایجاد آسیب‌‌هایی برای مرد بوده و هم آسیب‌‌هایی را برای فرزندان خانواده به وجود می‌آورد.

وی گفت: از جمله آسیب‌های در کمین این‌گونه فرزندان اقدامات غیراخلاقی، فرار از خانه، کودک کار و یا حتی خودکشی است از این رو تمام تلاش خود را در این جهت به کار می‌گیریم تا مادران جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند و بیشتر شاهد آسیب‌های اجتماعی ناشی از این حوزه نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار