تابناک-رزمندگان قرارگاه منطقه‌ای مدینه‌منوره نیروی زمینی سپاه با احداث داکت‌های احتیاطی جلوی ورود سیلاب به روستا را گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 18 January 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از میناب؛ شهرستان میناب در کمتر از ۲ هفته حدود ۴۰۰ میلی متر بارندگی را پشت‌سر گذاشته است و در خود جای داده‌است و سد استقلال میناب هم که از بارندگی پیشین با ظرفیت کامل آبگیری شده بود با حمل بارندگی‌های جدید و سیلاب‌های جدید ناشی از بارندگی در جنوب کرمان حجم ورودی آب آن بسیار بالا رفته است و به منظور کنترل سیلاب و حفاظت از سد حجم بالایی از طریق بازگشایی دریچه‌ها رهاسازی شده‌است و همین امر موجب شده است تا حکم تخلیه اضطراری ۳روستای پایین دست دست استقلال میناب یعنی مازغ بالا و پایین و تنبک صادر شود و این روستاها تخلیه شوند. 

رزمندگان قرارگاه منطقه‌ای مدینه‌منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز با احداث خاکریزهای احتیاطی در  حاشیه رودخانه میناب و تقویت سیل‌بندها به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا جلوی ورود آب به منازل مردم گرفته شود. 

سردار مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در منطقه حضور دارد و به صورت میدانی عملیات جلوگیری از ورود سیلاب به منازل مردم را فرماندهی می‌کند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار