فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی «حامد اریب» هنرمند گیلانی در هشت بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم «آرتیسان» انگلستان برگزیده شد و مصطفی نوده عکاس گیلانی برنده جایزه دوم جوایز بین‌المللی عکس سیاه و سفید منوکروم شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اریب با اشاره به شرکت فیلم کوتاه «حباب» در جشنواره بین‌المللی فیلم «Artisan Film Festival» انگلستان، اظهار داشت: این فیلم در هشت بخش این جشنواره نامزد دریافت جوایز اصلی شده است.
وی ادامه داد: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین طراحی صدا، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی پوستر و بهترین بازیگر مرد جوایزی هستند که فیلم حباب نامزد دریافت آنها شده است.
کارگردان فیلم کوتاه حباب با اشاره به اینکه این فیلم به عنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور دارد، افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۲۰ ژانویه امسال میلادی در استراتفورد برگزار می‌شود.
اریب ،با بیان اینکه فیلم کوتاه حباب که به تهیه‌کنندگی من و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم» از کشور هلند و شرکت فیلم‌سازی «سیکا فیلم» تهیه شده است، اضافه کرد: این فیلم روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می‌کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد.
اریب ادامه داد: «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر و زندگی در تعلیق است.

همچنین بنا به گزارش یادشده مصطفی نوده عکاس گیلانی برنده جایزه دوم جوایز بین‌المللی عکس سیاه و سفید شد.

عکس «ذهن توفانی» از مصطفی نوده در بخش رقابت حرفه‌ای مفهومی، جایزه دوم بخش عکاسی مونوکروم را کسب کرد. 

هنرمندان گیلانی برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی شدند


هیات داوران در توصیف این عکس آورده است: «ذهن طوفانی» که در سال ۱۳۹۶ در گیلان ـ ایران به تصویر کشیده شده، ذهن شما را به وجد می‌آورد و نمی‌توانید چشم از آن بردارید، جایی که می‌توانید مکالمه سیاه و سفید را بشنوید.
مصطفی نوده (متولد ۱۳۵۹) هنرمند و عکاس خودآموخته ایرانی مقیم گیلان، در سواحل شمالی ایران است. او به خاطر عکس‌های جذاب مناظر مینیمالیستی به رنگ سیاه و سفید، که عمیقاً ریشه در مضامین، ایده‌ها و نمادگرایی دارد، با الهام از عکاسی مفهومی شناخته می‌شود. نوده پیشینه‌ای در نقاشی دارد و در حالی که امروزه عکاسی رسانه مورد علاقه اوست، پیوند قوی بین نقاشی و عکاسی را می‌شناسد و اغلب جنبه‌های هر دو را در فرآیند کاری خود با هم ترکیب می‌کند.
جایزۀ عکاسی منوکروم که با هدفِ اصلیِ ستایشِ تصاویر سیاه و سفید و شناسایی استعدادهای برتر در سرتاسر جهان برگزار می شود، یکی از عالی ترین و پرطرفدارترینِ رقابت های سالانه در حیطۀ عکاسی آماتور و حرفه ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار