مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: طی سال جاری از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی زراعی و باغی در استان با بیش از ۸۰ هکتار مساحت جلوگیری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 11 January 2022

به گزارش تابناک قزوین، پرویز عبدی مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز این اراضی در نقاط مختلف استان قزوین در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی انجام شده است.

وی گفت: در راستای اجرای این قانون، نیروهای یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی با مشاهده تغییر کاربری در حال انجام در زمین های زراعی و باغی، نسبت به تخریب و قلع و قمع بناهای احداثی از جمله دیوارکشی، فنس کشی و نصب اتاقک اقدام می کنند.

مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: با قلع و قمع بناهای تخریب شده که به قصد تغییر کاربری غیرمجاز انجام شده بود، ۸۲.۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به وضعیت سابق بازگشت.

وی اظهار داشت: در برخی مواقع نیز که تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی انجام شده و تخریب و قلع و قمع آنها از سوی یگان حفاظت ممکن نیست، مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود و پس از صدور رای نسبت به قلع و قمع و تخریب بناها اقدام می شود.

عبدی یادآور شد: هرگونه خرد و قطعه قطعه کردن زمین ها، ساخت اتاقک یا نصب کانکس، دیوارکشی، فنس کشی و ریختن مصالح در اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز محسوب می شود و مطابق با قانون با افراد متخلف برخورد و سازه های احداثی قلع و قمع و اراضی مربوطه باید به حالت سابق بازگردند.

این مسوول گفت: اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و از آنها باید برای حفظ امنیت غذایی به خوبی صیانت کنیم بنابراین تغییر کاربری های غیرمجاز خط قرمز محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار