مدیر امورتعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: فرآیند تعمیرات حوزه الکتریک نیروگاه شهید رجایی در برنامه تعمیرات اساسی و واحد شماره 4 گازی این نیروگاه در حال ادامه است و با پایان آن 100 مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 11 January 2022

به گزارش تابناک قزوین، حمیدرضا صفایی زاده با اعلام این خبر گفت: با گذشت 109 روز از خروج این واحد شماره 4 گازی از مدار تولید برق برای انجام فرآیند تعمیرات اساسی و RI کمپرسور، متخصصان این امور همگام با سایر حوزه‌های تعمیراتی، این واحد را به ویژه برای پیک تابستان 1401 آماده تولید برق پایدار می‌کنند.

مدیر امورتعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی افزود: کارکنان امـور الکتریک، اقدام به بازدید و سـرویس ژنراتور، انجام بالانس روتور و تست‌های دینامیکی، بازدید سیستم تحریک، نصب کنتور هوشمند انرژی تولید ناخالص، بازدید و سرویس بریکرهای 6/6 کیلوولت این واحد را نیز انجام داده و در ادامه برنامه تعمیراتی، برای اطمینان از صحت عملکرد، متخصصان امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی این تجهیزات را مورد تست و بازبینی قراردادند.

وی بیان کرد: بازدید الکتروفن‌های خنک کننده ترانس، بازدید از ایربگ کنسرواتور و تست‌های آلارم‌های محلی، تست کنترل ظرفیت باتری‌ها، سرویس فنی شارژرها، سرویس دوره‌ای الکتروموتورها، بازدید و آچارکشی پانل‌های کنترل و تپ چنجر، از فعالیت‌های دیگری بود که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی انجام شده است.

صفایی گفت: با پایان تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره 4 گازی، حدود 100 مگاوات برق به ظرفیت تولید شبکه سراسری افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار