فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ۳ حفار غیرمجاز مسلح در منطقه غیر ثبتی شهرستان ایجرود دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 11 January 2022

به گزارش تابناک زنجان، سرهنگ حسینعلی فضلی با بیان اینکه ۳ حفار غیرمجاز مسلح در منطقه غیر ثبتی شهرستان ایجرود دستگیر شدند، اظهار کرد: این ۳ نفر به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز از سوی عاملان حفاری غیرمجاز در این شهرستان، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان ایجرود و شهرستان زنجان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اظهار کرد: در این عملیات عاملان حفاری غیرمجاز که در حال حفاری برای کشف اموال تاریخی در منطقه غیر ثبتی شهرستان ایجرود بودند، دستگیر و ابزارآلات مورداستفاده آنان نیز ضبط شد.

فضلی افزود: افراد خاطی به همراه ابزارآلات و همراه با سلاح و فلزیاب ضبط‌شده به‌عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار