مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: کنتور ۴۴ مشترک این شرکت در بازار زنجان هوشمند شد و این کنتورها از طریق مرکز فهام قابل رویت و قطع و وصل شدن است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 11 January 2022

علیرضا علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و خانگی در استان زنجان تحت پوشش طرح فهام هستند.

وی اظهارداشت: با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان، گام بزرگی در مدیریت بار شبکه برمی‌داریم و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق بار شبکه نیز به صورت هوشمند کنترل می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق مصرف‌کنندگان و کاهش خاموشی از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه برق به شمار می‌رود.
علیزاده یادآوری کرد: با نصب کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کنند و به‌ راحتی مدیریت بار شبکه را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: پروژه اصلاح و ساماندهی انشعاب های برق بزرگترین بازار مسقف تاریخی به دلیل جایگاه باستانی تحت نظر میراث فرهنگی و همچنین حضور کسبه و تجار متعدد، حساس و دشوار است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه توزیع برق کل بازار زنجان از ۲ سال گذشته آغاز شده که با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، فرماندهی نیروی انتظامی، شهرداری و پرسنل امور برق غرب شهرستان زنجان به طور شبانه و با رعایت کوچکترین آسیب به میراث تاریخی بخش عمده آن در راسته عبدالعلی بیک اصلاح شده است.
به گفته علیزاده، ظرفیت ایجاد شده برای نصب انشعاب را ۷۲ فقره است و پروژه بازار بر اساس قرارداد منعقده با اکیپ عملیاتی پیمانکاری، با حفاری ۱۵۰ متر کانال زیر زمینی مقابل واحدهای تجاری بازار حفر و ۴۴ دستگاه کنتور هوشمند نصب شد.
وی ادامه داد: تلاش ما در اجرای این پروژه بزرگ توجه به بافت تاریخی و اصلاح شبکه روشنایی وافزایش ایمنی شهروندان بود.
به گزارش ایرنا، تا اردیبهشت سال آینده بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید کنتورهای ۶۱ هزار مشترک هوشمند سازی شود.
هوشمندسازی کنتورها برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری اولویت دارد در این حوزه نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌ها است و تاکنون کنتور ۱۰هزار مشترک در مجتمع‌های تجاری و خانگی هوشمندسازی شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار