دادستان زنجان با تاکید بر اینکه حتی اگر برخورد قانونی با مدیران خاطی، منجر به عزل و یا بازداشت آنها شود، باز هم انجام می‌شود، گفت: دستگاه قضایی در برخورد با مدیران سهل انگار در حوزه معیشت و سلامت مردم، جدی است و تعارف ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 10 January 2022

به گزارش تابناک زنجان، حجت الاسلام محسن کرمی دوشنبه در ادامه بازدیدها از مراکز تولیدی و در بازدید از شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور زنجان، با اشاره به اینکه رخدادهایی که در این مجموعه مشاهده می شود، برای بخش تولید و توزیع قابل قبول نیست، افزود: حجم زیادی از جوجه، مرغ، بوقلمون و حتی محصولات قطعه بندی شده، در اینجا انبار شده که تاریخ مصرف مقدار قابل توجهی از آنها نیز گذشته و یا یک روز مانده، در حال انقضاء است.

دادستان زنجان ضمن صدور دستور معدوم کردن حجم قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان اظهار داشت: با وجود اینکه برای همه  این طیور یارانه تخصیص یافته است، چرا باید ذبح، عرضه و توزیع، طوری تنظیم شود که حجم قابل توجهی از طیور ذبح شده در این مجموعه، به جای توزیع به بازار در زمان هایی که مردم نیاز به مرغ و جوجه داشتند، در این سردخانه احتکار شود.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه مسوولیت بخشی از این کوتاهی ها نیز بر عهده سازمان صمت بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در برخی مواقع مردم حتی برای تهیه یک یا چند مرغ با نبود آن در بازار مواجه بودند.

دادستان زنجان با بیان اینکه این شرکت از نهاده های دامی یارانه ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر هم مرغ ها را نگهداری کرده اند تا با احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آنها را به قیمت سوداگرانه بفروشند.

 حجت الاسلام کرمی وضعیت بهداشتی نامناسب نگهداری مرغ، جوجه و بوقلمون را در این شرکت قابل تامل عنوان کرد و گفت: وجود حیوانات موذی و یا لاشه آنها در محل و  نیز نگهداری محصولات فاسد در محیط مشترک با محصولات سالم و انتشار بوی تعفن در سردخانه جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه این امور قطعا ناشی از کوتاهی مسئوولان دامپزشکی استان است، اظهار داشت: علت آن هم این است که بصورت تخصصی تر نسبت به بازرسی این مجموعه اقدام نکردند و اگر هم بازدید داشتند، بیشتر نمایشی بوده است تا تخصصی و واقعی.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه یک روز قبل، ۱۰ کامیون بوقلمون ذبح شده، اما هیچگونه تاییدیه قرنطینه بهداشتی از مبدا حمل در این خصوص وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم با وجود اینکه یک ساعت است که این تاییدیه بهداشتی را مطالبه کرده ایم، ولی هنوز خبری نیست و ممکن است همه محموله های مذکور، بیمار و غیرقابل مصرف بوده باشند و این یعنی تخلف و ترک فعل است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه آنچه امروز در سامانه انبار ثبت شده است با موجودی این سردخانه تطبیق ندارد و حجم محصول موجود، به لحاظ انبار، مسائل بهداشتی و احتکار سرمایه مردم، قابل قبول نیست، تصریح کرد: مجموعه جهاد کشاورزی نیز در این خصوص کوتاهی کرده است.

دستگاه قضا اجازه نمی دهد که سلامت و معیشت مردم به کوتاهی‌های مسئولان گره بخورد

  این مقام قضایی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا اجازه نمی دهد که سلامت و معیشت مردم به کوتاهی‌های مسئولان گره بخورد، گفت: برای کسانیکه در مجموعه های صمت ، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان، ترک فعل کرده اند، تشکیل پرونده می شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کرده اند برخود قانونی خواهد شد.

به کارگیری کارگران اتباع بیگانه فاقد کارت بهداشتی در بخش ذبح و بسته بندی

دادستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر مسائل و مشکلاتی این مجموعه در خصوص احتکار و کم فروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی طیور، موضوع بکارگیری  غیرقانونی کارگران اتباع بیگانه که فاقد کارت بهداشتی هم بودند، از دیگر تخلافات آنهاست، اظهار داشت:

 این کارگران اقدام به ذبح و بسته بندی طیور می کردند، که یک تهدید جدی برای سلامت مردم و مصرف کننده است و این تخلف در حالی رخ داده است که نماینده دامپزشکی هم حضور داشته است.

حجت الاسلام کرمی عدم گزارش این تخلف مخاطره انگیز با گذشت یک ماه  از اشتغال کارگران بیگانه فاقد کارت بهداشت را مصداق بارز ترک فعل عنوان کرد و گفت: چنین مسائلی در شرایط فعلی کشور می تواند به عنوان اخلال در نظام اقتصادی باشد و مردم نمی توانند از یک سو مشکلات اقتصادی و از سوی دیگر کوتاهی مسئوولان را ببینند.

درصورتی که مشخص شود قصدی در کار بوده است برخوردها متفاوت‌تر خواهد شد

این مقام قضایی، در پایان این بازدید دستور داد بدون تعلل، همه طیور تاریخ مصرف گذشته معدوم و ضمن برآورد خسارات، انبارها نیز پلمب شوند.

حجت الاسلام کرمی، همچنین در مورد خسارت ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیصی هم اظهار داشت: باید مکلف به جبران شوند و برای اقدامات دیگر که تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می شود، پرونده تشکیل و بدوا افراد متخلف، جهت بازجویی به مقر پلیس منتقل شوند.

 دادستان زنجان به صراحت تاکید کرد:  اگر چنین اقداماتی بصورت مصداقی در واحدهای دیگر مشاهده و مشخص شود که چنین مشکلاتی رخ داده است، معلوم می شود  که عمد و قصدی در کار است و در آن صورت برخوردها متفاوت تر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار