از طریق دیجیتال مارکتینگ می توان مشتریان بالقوه ای به دست آورد که به خرید از کسب و کار شما تمایل دارند. در این مقاله با بررسی جزئیات و تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش، بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری را معرفی می کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 05 January 2022

دنیای ما توسط فناوری دیجیتال هدایت می شود. همه صاحب یک گوشی هوشمند هستند که تمام روز به آن چسبیده اند. این موضوع تغییرات زیادی در زندگی افراد ایجاد کرده است، از نحوه برقراری ارتباط با دیگران تا خرید مایحتاج زندگی. اکنون افراد فقط با وارد شدن به یک وب سایت یا یک صفحه در فضای مجازی خرید خود را انجام میدهند و دیجیتال مارکتینگ، به بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارها تبدیل شده است. به همین دلیل سرمایه گذاری کسب و کارها در این بخش، می تواند فروش آنها را دوچندان کند.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش کسب و کارها

دیجیتال مارکتینگ دقیقا بهترین راه برای سرمایه گذاری است. اما شاید این سوال بریتان ایجاد شده باشد که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش کسب و کارها چقدر است؟ آیا آنقدری هست که ارزش توجه را داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت بله، این قدرتمندترین راه برای افزایش ترافیک ورودی و در نتیجه افزایش فروش است. بازاریابی سنتی تنها می‌تواند به تعداد محدودی از مخاطبان دسترسی پیدا کند، در حالی که دیجیتال مارکتینگ، پنجره‌ای باز به کل دنیای بیرون است.

همچنین از طریق دیجیتال مارکتینگ می توان مشتریان بالقوه ای به دست آورد که به خرید از کسب و کار شما تمایل دارند. در ادامه با بررسی جزئیات و تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش، بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری را معرفی می کنیم.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش چقدر است؟

دیجیتال مارکتینگ، تاثیرات بسیاری بر فروش کسب و کارها دارد. در اینجا لیستی از مزیت های این شیوه بازاریابی را بررسی می کنیم.

افزایش ترافیک

بزرگترین مزیتی که دیجیتال مارکتینگ می تواند ایجاد کند، ترافیک بالا است. به این ترتیب، با افزایش ترافیک، افراد بیشتری هم به مشتری شما تبدیل می شوند. به علاوه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید با تحلیل ترافیک ورودی، به نیازهای کاربران خود پی ببرید.

برندینگ

دومین عاملی که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش را دوچندان می کند، برندینگ است. برندینگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در بازاریابی محسوب می شود و از طریق آن، می توانید ذهن مشتری را کنترل کنید چرا که آنها به طور خودکار جذب خدمات یا محصولات شما می شوند. دیجیتال مارکتینگ می تواند از طریق سوشال مدیا مارکتینگ، سئو سایت و استراتژی های دیگر، تصویر برند شما را در ذهن مخاطب بسازد و او را به برندتان جذب کند.

لازم به ذکر است که مهم نیست شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا بزرگ، مشکل بودجه داشته باشید یا نداشته باشید، این موضوعات هرگز بر حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ تأثیری نخواهد گذاشت. چون ابزارها و امکانات یکسانی برای همه موجود است، هیچ تفاوتی وجود ندارد. یک کسب و کار کوچک شانس یکسانی برای گسترش کسب و کار خود با یک کسب و کار بزرگ دارد.

ایجاد وفاداری

یکی دیگر از موضوعاتی که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش را افزایش می دهد، شفافیتی است که میان مشتریان و صاحب کسب و کار به وجود می آید و در نتیجه باعث ایجاد حس وفاداری بین آنها می شود.

امکان تحلیل آمار

معمولا بازاریابان نمی توانند تعداد افرادی را که تبلیغات آنها را در تلویزیون می بینند، اندازه گیری کنند. اما با کمک دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید علاوه بر تعداد افرادی که از سایت بازدید کرده اند، کارهایی که انجام داده اند و نیازهایی که دارند را ببینید و به این ترتیب با بهینه سازی محصول یا خدمت خود بر این اساس، تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش خود را مشاهده کنید.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و اثر آنها بر فروش

دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف

استراتژی ها و انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید برای جذب ترافیک و افزایش فروش خود از آنها استفاده کنید. برخی از آنها به شرح زیر است:

1-بازاریابی محتوا

محتوا یکی از مهم ترین سلاح ها در بازاریابی است. این به معنای ایجاد محتوای ارزشمند برای مشتریان بالقوه شما است تا آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا می توانید محتوا تولید کنید، محصول خود را معرفی کنید و همچنین یک رابطه قابل اعتماد با مشتریان خود برقرار کنید. استراتژی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ارائه محتوای خود از آن استفاده کنید. این یکی از راه هایی است که می توانید از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید.

2-سئو سایت

سئو زمانی که با محتوا ترکیب می شود، یک استراتژی موثر برای گسترش کسب و کار شما است. قطعا اگر کاربری با جستجوی محصول یا خدمت مورد نظر خود، ابتدا با وب سایت شما مواجه شود، با احتمال بیشتری از شما خرید می کند و فروش شما افزایش می یابد. به این طریق می توانید تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش را مشاهده کنید.

 سئو سایت

این یک راه ارگانیک برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما است که شما می توانید با سپردن آن به یک فرد متخصص، از آن درآمد بالایی کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، پیشنهاد می کنیم مقاله سئو چیست از ایران وب لایف را مطالعه کنید.

3-تبلیغات کلیکی (PPC)

یکی دیگر از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موثر بر فروش، تبلیغات کلیکی است. پرداخت به ازای کلیک، آن نوع تبلیغاتی است که در آن، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه پرداخت می کنید و با افزایش ترافیک، فروش شما را افزایش می دهد.

4-بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

در این استراتژی، شما به یک آژانس یا شخص، هزینه ای بابت تبلیغ محصولات یا خدمتی که ارائه می دهید، پرداخت می کنید. به این ترتیب، شما برای افرادی که از طریق سایت آنها از شما خرید می کنند، کمیسیون پرداخت می کنید.

5-سوشال مدیا مارکتینگ

نیمی از مردم جهان بیش از 50 درصد از وقت خود را صرف مرور شبکه های اجتماعی می کنند. رسانه های اجتماعی به نوعی بستر بزرگی را برای خدمات و محصولات شما ایجاد می کنند. پلتفرم هایی که می توانید از آنها برای افزایش فروش استفاده کنید شامل مواردی همچون اینستاگرام، پینترست، لینکدین و ... می شوند. این پلتفرم ها به شما کمک می کنند بیشتر در معرض دید قرار گیرید و با مشتریان خود در تعامل باشید. درباره محصولات خود بازخورد کسب کنید و نیازهای مخاطب را در آینده پیش بینی کنید.

6-ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از محبوب ترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار شماست. این فرصتی را برای شما فراهم می کند تا یک رابطه قابل اعتماد با مشتریان خود ایجاد کنید. می‌توانید تخفیفات خود را برای آنها ارسال کنید و بازخورد و نظرات آنها را دریافت کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس

در چند سال گذشته، دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفت است و تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش، هر روز بیشتر شده است. در نتیجه اگر به فکر افزایش فروش خود هستید، حتما روی آن سرمایه گذاری کنید. برای این کار شما می توانید به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف اعتماد کنید. چرا که ایران وب لایف به مدیریت مهندس امین رزاق خواه، یکی از کامل ترین آژانس های بازاریابی دیجیتال است که با کمک کادری مجرب، در همه زمینه های دیجیتال، خدمات ارائه می دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار