با توجه به اینکه ماشین های لباسشویی از نظر ویژگی ها ، ظرفیت ، بار و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند بنابراین در هنگام خرید یک ماشین لباسشویی جدید باید موارد زیادی را مد نظر قرار داده و با دقت خرید نمود  .
کد خبر: ۱۰۲۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 04 January 2022

ماشین لباسشویی یکی از دستگاه‌هایی است که به بخش اجتناب ناپذیر از لوازم خانگی تبدیل شده و انتخاب مناسب آن مهم است.

عوامل اصلی تمایز ماشین های لباسشویی مختلف از یکدیگر چیست؟

1.نوع بارگیری دستگاه

درواقع هنگامی که صحبت از بارگیری ماشین لباسشویی می شود باید بین ماشین های لباسشویی که درب آنها از جلو و بالا باز می شود یکی را انتخاب کنید.

2. عملکرد ماشین لباسشویی

بسته به نیاز و بودجه شما ، ماشین لباسشویی می تواند بصورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشد. ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک جزء دستگاه های ابتدایی محسوب می شوند که به طور معمول دارای دو لگن هستند، یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن لباس ها. 

کار کردن این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا  باید لباس ها را درون لگن لباسشویی قرار داده شده و پس از شستشوی لباس ها باید آنها را به صورت دستی به لگن خشک کن منتقل کنید . به طور کلی یک ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک برای عملکرد خود نیاز به دخالت دست انسان دارد. 

اما ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک  همانطور که از نامشان پیداست با فشار دادن یک دکمه فرایند شستشو و خشک کردن را از ابتدا تا انتها به صورت کامل و خودکار انجام می دهند و نیاز به انتقال دستی لباس های خود به خشک کن جداگانه ندارید ، بنابراین شستشوی لباس ها توسط این دستگاه ها بسیار ساده تر انجام می شود .

برای شروع بکار در این دستگاه ها تنها نیاز است که لگن دستگاه را پر کرده و مواد شوینده را اضافه کنید ، سپس باید چرخه شستشوی خود را انتخاب کنید پس از انجام این کارها دستگاه به صورت خودکار لباس ها را شستشو می دهد و شما آنها را پس از شستشو و خشک کردن باید بیرون بیاورید.

این دستگاه ها برای افرادی که معمولاً وقت نداشته و نیاز به ساده سازی فرآیند شستشو دارند ایده آل هستند با این حال خرید آنها گران تر است بنابراین اگر بودجه شما کم است بهتر است یک مدل نیمه اتوماتیک را انتخاب کنید.

4 نکته راهنما برای خرید ماشین لباسشویی

3. ظرفیت 

ظرفیت این دستگاه ها به صورت کوچک و بزرگ است و انتخاب شما ممکن است با توجه به به اندازه تعداد افراد خانواده و دفعات شستشو متفاوت باشد.

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید به یاد داشته باشید که ظرفیت لباسشویی باید تقریباً نصف ظرفیت خشک کن باشد . این مسئله تضمین می کند که لباس هنگام وارد شدن به چرخه خشک کن می تواند به درستی غلت بخورد.

ظرفیت لگن دستگاه بر حسب فوت مکعب اندازه گیری می ‌شود .هنگام تعیین اینکه چه ظرفیتی برای خانه شما مناسب است تعداد لباس هایی را که مرتب می شوید را در نظر بگیرید اگر خانواده بزرگ یا در حال رشدی دارید ممکن است ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا برای شما مناسب باشد.

ظرفیت ماشین لباسشویی بارجلو با رتبه بندی IEC تعیین می‌شود. رتبه بندی IEC ظرفیت کلی را نشان می دهد که یک دستگاه با بار بالا می تواند آن را تحمل کند.

4. دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد

ماشین های لباسشویی این روزها ویژگی های خیلی بیشتر از یک شستشوی معمولی را ارائه می دهند . به عنوان مثال دستگاه های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند تا چرخه شستشو را از طریق تلفن همراه خود پیگیری کنید، مشکلات را عیب یابی کنید و همچنین خشک کن را فعال کنید . 

می توانید یک لباس را از طریق در باز شو جداگانه در حین شستشو اضافه کنید و در برخی از دستگاه ها انتخاب های بیشتری برای چرخه شستشو مانند شستشوی سریع ، شستشو و چرخش و غیره نیز وجود دارد.

بنابراین در هنگام خرید یک ماشین لباسشویی جدید باید از فروشنده در مورد آخرین ویژگی های این دستگاه ها پرس و جو کنید، زیرا فناوری در لوازم خانگی به سرعت در حال پیشرفت است.

برای تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی چکار کنیم؟

همشهریان ساکن تهران ، در صورت خرابی ماشین لباسشویی خود می ‌توانند با ماهان سرویس تماس گرفته تا از خدمات تعمیرکاران این مرکز برای تعمیر دستگاه خود بهره مند شوند.

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در تهران 
تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران 
تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران

با ماهان سرویس تماس بگیرید : ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ 
www.arvandoxin.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار