اگر قصد دارید به شهرهای شمالی ایران سفر کنید برای اقامت خود میتوانید اقدام به اجاره ویلا در شمال کنید. طبیعت شمال ایران، به خصوص نوار جنوبی دریای خزر به قدری زیباست که هر ایرانی حداقل برای یکبار هم که شده باید به این منطقه خوش آب و هوا سفر کند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 03 January 2022

سه استان گیلان، گلستان و مازندران در نوار جنوبی دریای خزر که از آنها با عنوان شمال یاد می شود یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی در ایران هستند که روزانه افراد زیادی به آنها سفر می کنند. شمال سرزمین نسبتا کم وسعتی است که به واسطه طبیعت و ساحل زیبای دریای خزر در بین گردشگران به محبوبیت رسیده در شمال رشته کوه البرز واقع شده است. 

برای این که یک ویلا در دسته ویلاهای لوکس قرار بگیرد، باید در ساخت و طراحی آن به عواملی نظیر نوع مصالح و کیفیت آن ها، طراحی مناسب برای نمای داخلی و نمای کلی ساختمان، نورپردازی فوق العاده، ایجاد تقارن و توازن در وسایل و تزیینات داخلی، استفاده از مهندسان مجرب در نقشه کشی بنا، رعایت کامل نکته های ایمنی در ساخت بنای اصلی و توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است، بسیار دقت کرد. علاوه بر این ویلا باید دارای امکانات رفاهی و تجهیزات کامل امنیتی باشد و کمبود هر کدام از این تجهیزات و امکانات در ویلاهای لوکس قابل قبول نخواهد بود. نکته بعدی که در لوکس ترین ویلاهای ایران به آن بسیار اهمیت داده می شود، چشم انداز آن ها است.

ویلاهای لوکس شمال دارای محوطه های بسیار جذاب و لوکس هستند که در طراحی آن ها از فاکتورهای طبیعی نظیر چشمه، گل ها و درختان، آبنما یا عناصر مصنوعی نظیر مجسمه ها، زمین های بازی و ورزشی استفاده شده است.

بررسی امکانات ویلاهای لوکس در شمال کشور

در حال حاضر ویلاهای بسیار زیادی در سبک های مختلف و زیبا در ایران ساخته شده اند که بیشتر آن ها در شهرهای ساحلی و خوش آب و هوای شمال ایران قرار دارند. ویلاها دارای سبک های معماری متعدد و متنوعی هستند و نمی توان یک سبک خاص معماری را برای ویلاهای لوکس در نظر گرفت.

به طور کلی ویلاها در دو گروه ویلاهای کلاسیک و مدرن قرار می گیرند که هر کدام از آن ها سبک های معماری خاص خود را دارند. ویژگی های سبک معماری در ویلاهای کلاسیک شامل دیوارها، ستون ها و پنجره های بلند، آینه های قدی، استفاده از وسایل تزیینی مجلل نظیر مجسمه ها، و تابلوهای متعدد است. مهمترین نکته ای که در معماری ویلاهای کلاسیک دیده می شود نظم و تقارن در ساخت قسمت های اصلی بنا و توازن در قسمت های تزیینی آن ها است.

بسیاری از لوکس ترین ویلاهای ایران در سبک کلاسیک ساخته می شوند زیرا در این سبک از سنگ و چوب برای تزیینات داخلی و نمای بنای اصلی ویلا بسیار رایج، و استفاده از وسایل تزیینی در آنها به شکل افراطی می باشد. وجود درختان زیاد و تنومند، آبنماهای بسیار جذاب، باغچه های پر از گل و مجسمه های تزیینی در محوطه بیرونی ویلاهای کلاسیک بر زیبایی آنها بسیار افزوده است. در مقابل، در معماری ویلاهای مدرن با حذف تزیینات لوکس و متعدد، از فاکتور های ساده تر و شیک برای ایجاد یک فضای مدرن استفاده می شود.

بررسی امکانات ویلاهای لوکس در شمال کشور

مهمترین ویژگی سبک معماری ویلاهای مدرن این است که به سبک های زمانی و مکانی خاصی وابسته نیستند و حتی از باورها و اعتقادات شخصی و فرهنگی نیز جدا هستند و تنها چیزی که در آن به چشم می خورد، ترکیب سادگی و زیبایی با استفاده از اصول زیبایی شناسی مدرن همراه با نورپردازی عالی، تعادل، و ایستایی می باشد.

هر چند ویلاهای مدرن از تکلف و تجملات کمتری برخوردار می باشند، اما با این حال بسیاری از ویلاهای مدرن در شمار لوکس ترین ویلاهای ایران قرار دارند. مهم ترین و قابل توجه ترین ویژگی ویلاهای لوکس، امکانات، تجهیزات، و متریال هایی هستند که در ساخت آنها استفاده شده است. امکانات رفاهی و تفریحی معمولا شامل استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی و یا محوطه اختصاصی ورزشی می شوند. تجهیزات ویلاهای لوکس شامل سیستم اطفا حریق، سیستم امنیتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی پیشرفته می شوند، و در نهایت استفاده از متریال های با کیفیت بالا نظیر سنگ و چوب در ساخت بنای اصلی ویلا در لوکس بودن آن تاثیر زیادی دارند.

شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به لیست کاملی از ویلاهای لوکس شمال کشور دسترسی داشته باشید:

 اجاره ویلای لوکس در شمال کشور

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار