فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با بیان اینکه سیره شهدا بهترین الگوی ترویج سبک زندگی اسلامی است، گفت: یادواره ۱۲۶۹ شهید این تیپ با سخنرانی سردار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 26 December 2021

سرهنگ سبحان تاور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول پیروزی مورد هجمه‌های فروانی از سمت دشمنان بود و در این مسیر شهدای زیادی درراه دفاع از انقلاب و خاک میهن تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا کمترین کاری است که در قبال شهدای عزیز انجام می‌دهیم، گفت: شهدا الگو‌های واقعی جامعه هستند که تمام هستی خود را برای فدای میهن کردند و دشمن نیز درصدد حذف ایثار و شهادت بوده که یادواره‌های شهدا تأکیدی بر روش و منش شهدا در پیروی از ولایت‌فقیه و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به‌عنوان بهترین الگوها برای جوانان است.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با اشاره به برگزاری دهمین یادواره شهدای این تیپ بیان کرد: بسان سال‌های گذشته، مراسم باشکوهی با حضور پرشور مردم گیلان در روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ رأس ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن ورزشی این تیپ برگزار می‌شود که سخنران این مراسم از شخصیت‌های کشوری است.

تاور، وصیت شهدا را پیروی از ولایت دانست و افزود: برای اینکه در تاریکی، راه را گم نکنیم و حق را از غیر حق تشخیص دهیم باید به وصیت‌نامه شهدا عمل کنیم و گوش‌به‌فرمان ولایت باشیم.

وی با بیان اینکه الگوسازی و احیای نام و یاد کسانی که برای نظام اسلامی جان‌فشانی کردند مهم است، گفت: سیره شهدا بهترین الگوی ترویج سبک زندگی اسلامی است و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا درواقع یادآوری و تلنگر به خود ما است.

به گفته فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود، از کل شهدای تیپ، ۲۲۳ نفر از این شهدا پاسدار، ۲۲۸ نفر سرباز و ۸۱۸ نفر بسیجی بودند که شهید فرهاد خوشه بر، شهید جمال رضی و شهید سعید مسافر نیز جزو پاسدارانی هستند که در دفاع از حرمین و مبارزه با داعشیان به شهادت رسیده‌اند.

تاور با اشاره به برگزاری دهمین یادواره ۱۲۶۹ شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان و بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان و شهدای محور مقاومت گفت: این یادواره با سخنرانی سردار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های جانبی برگزاری این یادواره شهدا هم‌زمان با ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه تجهیزات نظامی و فرهنگی با رویکرد ایام فاطمیه از دیگر برنامه‌های این یادواره است.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه، ایثار و ازخودگذشتگی هستند و برگزاری یادواره شهدا می‌تواند در فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه صبر و استقامت را در جامعه ترویج دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار