استاندار کرمان گفت: کرمان استانی ثروتمند با مناطق توسعه نیافته و حتی فقیر است که از توسعه نامتوازن رنج می برد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 26 December 2021

علی زینی وند روز یکشنبه در آیین هجدهمین سالروز زلزله در بهشت زهرای بم افزود: توسعه نامتوازن فقط مخصوص شرق و جنوب کرمان نیست زیرا محرومیت غرب این استان و در شهر سردار سلیمانی نیز از این مناطق کمتر نیست.

وی اظهار داشت: متاسفانه بخش های زیادی از استان کرمان در محرومیت به سر می برند البته در بم اتفاقات اقتصادی که افتاده که مایه مباهات و افتخار است و امروز مجموعه ای را در بخش کشاورزی کلنگ زنی کردیم که چنین مجموعه هایی می توانند منطقه را در بخش کشاورزی ارتقا دهد.

وی بیان کرد: اسنادی که نوشته شده و تصمیماتی که گرفته می شود همچنین با رویکرد دولت جدید که به مناطق محروم دارد آینده خوبی برای این مناطق به وجود می آورد.

استاندار کرمان افزود: ۵۰ درصد مطالعات توسعه شهری بم انجام شده است.

وی گفت: رفع مشکل آب مناطق شرق استان کرمان مراحل پایانی را می گذراند و لوله کشی آب در این طرح تمام شده و تصفیه خانه آن در حال انجام است که به طور نسبی مشکل تامین آب بم و بروات و سپس شهرستان های شرقی دیگر استان کرمان حل می شود.

استاندار کرمان گفت: زلزله بم یک رخداد و مبدا در جامعه بشری است زیرا بعد از حادثه بم جان صدها هزار نفر بلکه میلیون ها نفر در دنیا به واسطه حادثه بم نجات پیدا کرد زیرا در کشور خودمان زلزله هفت ریشتری هم داشتیم که تلفات بسیار کمتری نسبت به بم داشت.
استاندار کرمان ادامه داد: در دنیا روی زلزله بم مطالعه شد و شهروندانی که جانشان را از دست دادند مبدا تحول در حوزه های فرهنگی، اجتماعی ،ساختمان سازی ،نظام مهندسی و امنیت برای جوامع بشری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار