آیا با خرابی های رایج تلویزیون سونی آشنایی دارید؟ آیا می ‌دانید در هنگام خراب شدن این دستگاه ها چه کاری باید انجام دهید؟ اگر پاسخ شما منفی است توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 25 December 2021

سونی یکی از معروف ترین و بزرگترین تولید کننده های تلویزیون در جهان است که به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی خود انتخاب اول بسیاری از افراد می باشد .

در حالی که این برند تلویزیونی یکی از بهترین ها در این صنعت است اما دانستن این که هنگامی که دستگاه با مشکلی مواجه می شود چه کاری باید انجام داد ارزش دارد.

9 ایراد رایج تلویزیون سونی و روش رفع آن

خرابی های رایج تلویزیون سونی

1. تلویزیون به صورت تصادفی خاموش و روشن می شود.

اگر تلویزیون سونی شما به طور تصادفی خاموش و روشن می شود ممکن است لازم باشد برای تلویزیون را ریست کرد . 

برای تلویزیون های اندرویدی کنترل از راه دور دستگاه را سمت دستگاه بگیرید و دکمه خاموش و روشن دستگاه را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود.

تلویزیون در ۶۰ ثانیه ریست شده و مجددا راه اندازی می شود . اگر راه اندازی انجام نشد دکمه پاور روی کنترل از راه دور را فشار دهید تا فرآیند راه‌اندازی مجدد کامل شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت سیستم‌عامل تلویزیون خود را بروزرسانی کنید.

در تلویزیون های غیر اندرویدی سونی ، دستگاه را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا کنید و اجازه دهید حداقل یک دقیقه از پریز برق جدا بماند . سپس دوباره سیم دستگاه را به پریز برق متصل نموده و دستگاه را روشن کنید . اگر مشکل همچنان ادامه داشت لازم است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در تهران تماس بگیرید . 

2. چشمک زدن ال ای دی تلویزیون

در صورتی که ال ای دی تلویزیون سونی شما چشمک می زند به این معنی است که نیاز به تنظیم مجدد نرم‌افزار یا تنظیم مجدد برق دارد . برای این مورد ، دستورالعمل های بالا را انجام دهید.

3. کنترل از راه دور دستگاه کار نمی کند.

قبل از شروع به هرگونه عیب یابی ابتدا مطمئن شوید که کنترل دستگاه شما دارای باتری های نو است . در صورت نو بودن باتری ها ، اگر همچنان با واکنش کند کنترل مواجه هستید باید ریموت را ریست کنید.

برای این کار باتری را از جای خود خارج کرده سپس دکمه پاور را برای ۳ ثانیه فشار دهید و دوباره باتری را به جای خود برگردانید .همچنین در صورت مشاهده آلودگی بر روی پایانه های باتری آن را تمیز کنید.

4. از دست رفتن کانال ها یا سیگنال

یکی از مشکلات و خرابی‌های رایج تلویزیون سونی، از دست رفتن کانال یا کیفیت پایین سیگنال است . در صورتی که سیگنالی برای یک کانال خاص وجود ندارد و یا اگر نمی توانید کانالی را در تلویزیون خود پیدا کنید دستگاه خود را دوباره تنظیم کنید. در صورتی که از منابع خارجی مانند تی وی باکس یا کنسول بازی استفاده می کنید اتصال بین منبع تلویزیون را بررسی کنید، زیرا اتصالات معیوب می ‌تواند باعث کاهش سیگنال روی صفحه شود.

5. تلویزیون بدون تصویر است.

اگر تلویزیون شما تصویری را نمایش نمی دهد اولین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه صفحه اصلی را فشار دهید .

اگر صفحه اصلی ظاهر شد باید اتصالات ضعیف بین دستگاه های خارجی و قطعی سیگنال در هنگام تماشای کانال تلویزیون را بررسی کنید.

اگر صفحه اصلی ظاهر نشد احتمال زیادی وجود دارد که خود نمایشگر مشکل داشته باشد ، بنابراین باید توسط یک تکنسین بررسی شود.

6. تلویزیون سونی هنگ می‌ کند.

یکی دیگر از خرابی های رایج تلویزیون سونی هنگ کردن این دستگاه ها می باشد . اگر تلویزیون سونی شما هنگ می کند باید این مشکل را از طریق تنظیم مجدد نرم افزار برای تلویزیون های اندروید یا تنظیم مجدد برق برای تلویزیون های غیر اندرویدی حل کنید.

7. تلویزیون صدا ندارد.

اگر دستگاه اصلاً صدایی ندارد تنظیمات صدا را بررسی کنید . از طریق منوی تنظیمات می توانید به این گزینه دسترسی داشته باشید . در اینجا می توانید صدای خروجی تلویزیون خود را انتخاب کنید. اگر از هدفون استفاده می ‌کنید در برخی از تلویزیون‌های سونی ، برخلاف سایر دستگاه ها که هنگامی که به جک هدفون وصل می شوند به طور خودکار تغییر می کنند تنظیمات صدا را برای مسیریابی به هدفون کنترل کنید.

8. مشکلات مربوط به روز رسانی سیستم عامل

گاهی اوقات تلویزیون بعد از بروزرسانی سیستم عامل کار نمی کند . در این گونه مواقع شما می توانید این مشکل را از طریق تنظیم مجدد حل کنید . 

9. برنامه نصب شده روی تلویزیون کار نمی کند.

اگر برنامه ای که بر روی تلویزیون خود نصب کرده اید کار نمی کند می توانید برای حل این مشکل حافظه پنهان و داده‌ها را پاک کنید . بدین منظور به تنظیمات دستگاه رفته و از منوی برنامه ها گزینه System Apps را انتخاب کنید.

روی گزینه پاک کردن کش کلیک کنید و بررسی کنید که آیا برنامه کار می کند یا خیر، در اگر کار نمی کند داده ها را نیز پاک کنید. اگر باز هم مشکل وجود داشت برنامه را حذف نصب کنید سپس تلویزیون خود را ریست نموده و برنامه را دوباره نصب کنید.

امداد تی وی مرکز تعمیر تلویزیون در منزل 

در صورتی که برای تعمیر تلویزیون خود نیاز به مرکزی معتبر با امکان تعمیر تلویزیون در منزل را دارید  می توانید با امداد تی وی تماس بگیرید. این مرکز دارای بیش از ۳۰ سال سابقه و تجربه کاری در زمینه تعمیر انواع مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون بوده و می تواند مشکلات دستگاه را به سادگی برطرف کند.

تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل 
تعمیر تلویزیون سونی در منزل
تعمیر تلویزیون ال جی در منزل

از مهمترین خدمات امداد تی وی است. تعمیر تلویزیون در امداد تی وی با گارانتی و تعرفه ای اتحادیه، انجام می شود.

۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ – ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱

www.emdadtv.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار