رفسنجان - رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان مستقر و به فعالیت مشغول هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 18 December 2021

به گزارش تابناک کرمان، رضا رنجبرکریمی ظهر شنبه در مراسم هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ولی عصر رفسنجان با بیان اینکه پژوهش و تولید علم یکی از نیازهای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما قطعاً می‌توانیم مرزهای دانش را جابه جا کنیم. در دهه‌های اول انقلاب و دوران جنگ، خیلی از ظرفیت‌ها صرف زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها شد و بیشتر یادگیری علم و آموزش صورت گرفت.

وی ادامه داد: در دهه ۸۰ از مرحله آموزش به مرحله تولید علم و پژوهش ورود پیدا کردیم که از دهه ۸۰ شروع شد و در دهه ۹۰ به اوج رسید و فن آوری وارد گفتمان دانشگاه‌ها شد و به مجموعه وزارت علوم ورود پیدا کرد. هم اکنون در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ هزار سند علمی در دنیا به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است که جزو ۱۵ کشور تولیدکننده علم در دنیا هستیم و مقام اول علمی را در خاورمیانه داریم.

رنجبرکریمی با اشاره به وجود ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور اظهار کرد: بیش از ۴۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این شرکت‌ها کار می‌کنند که ۱۶ هزار واحد فن آور داریم.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در ادامه با اشاره به معرفی سه عضو هیأت علمی این دانشگاه به عنوان دانشمندان پراستناد دنیا و جز یک درصد برترین‌ها در سال جاری، اظهار کرد: چند شرکت دانش بنیان دانشگاه ولی عصر رفسنجان هفته گذشته به عنوان شرکت‌های برتر استان معرفی شدند، همچنین مرکز رشد دانشگاه ولی عصر رفسنجان به عنوان مرکز رشد برتر استان انتخاب شد.

رنجبرکریمی بیان کرد: مدیران بعضی از این شرکت‌ها به عنوان مدیران برتر کشور شناخته شدند و این شرکت‌ها هم اکنون اشتغالزایی مناسبی ایجاد کرده اند و صدها نفر در این شرکت‌ها به کار گرفته شده اند و علم و صنعت رابطه تنگاتنگی برقرار کرده اند.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با اشاره به استقرار ۷۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه، عنوان کرد: در مجموع ۸۰ شرکت فن آور نیز در رفسنجان در دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشکده پسته، دانشگاه ولی عصر و… مشغول به فعالیت هستند، که پژوهشگران و دانشگاهیان در زمان متوقف نشده اند و به فراخور زمان نیازها را شناسایی کرده اند.

رنجبرکریمی همچنین گفت: ۹ طرح تحقیقاتی دانش بنیان با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز شده است و چناچه این اتحاد بین دانشگاه و مراکز صنعتی تقویت شود به حتم اتفاقات بسیار خوبی در زمینه پژوهش و تولید علم رخ خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار