کد خبر: ۱۰۱۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 16 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ تاریخ این مرز و بوم فروان به خود دیده است کسانی را که منفعت مردم را بر منفعت خود ترجیح داده‌اند و از تریبون و امکاناتی که در دست دارند برای دفاع از حق و حقوق مردم استفاده کرده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مناقبیان از این دسته از افراد بود و برای منافع مردم بسیار فریادها زد او در کسوت امام جمعه جاسک بارها و بارها مشکل جاده‌های شرق هرمزگان را فریاد زد و نهایتا هم در پی تصادف و جراحات شدید در همین جاده‌ها جان خود را از دست داد.
هنوز مدت زمان زیادی از زمانی که همه تیتر کردند افشاگری بی سابقه امام جمعه جاسک در خصوص شناورهای چینی نگذشته است؛ او در بحث صید ترال محکم در کنار صیادان هرمزگانی و مطالبه گران ایستاد و راه را برای عملکرد آنها باز کرد و در حالی که مسئولان شیلات صید ترال را تکذیب می‌کردند او فریاد غارت دریا را زد و چراغی شد برای دریا بست!
با ساختن مستند دریابست و اکران عمومی آن در جشنواره عمار و پای کار آمدن نیروهای انقلابی، مطالبه گران و به خصوص نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام مهمی در حوزه دریا و مبارزه با کشتی‌های چینی برداشته شد و امید به دل صیادان هرمزگان و سیستان و بلوچستانی بازگشت.
محمود شهبازی کارگردان مستند دریابست در گفت و گو با خبرنگار تابناک در بندرعباس در خصوص گام‌های موثر حجت الاسلام مناقبیان در مبارزه با صید ترال اظهارداشت: خبر فوت حجت الاسلام والمسلمین مناقبیان بسیار ناراحت کننده بود چرا که ایشان در نهضت مطالبه گری مبارزه با کشتی‌های چینی و صید ترال نقش بسزایی داشت و راه را برای این امر باز کرد.
وی افزود: قبل از اینکه رسانه‌ها و ما به عنوان مستند سازان مطالبه گر به موضوع وضعیت صیادان هرمزگانی و صیدترال توسط کشتی‌های چینی ورود کنیم حجت الاسلام والمسلمین مناقبیان بود که این موضوع را چند بار در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد و صدای صیادان شد.
شهبازی بیان کرد: اولین حامی ما برای ساخت مستند دریابست امام جمعه سابق جاسک بود و او اولین مسئولی هم بود که جلوی دوربین دریابست قرار گرفت و با ما مصاحبه کرد.
کارگردان مستند دریابست تصریح کرد: در مسیر ساخت مستند دریابست و همچنین مطالبه گری‌های حجت الاسلام والمسلمین مناقبیان فشار بسیاری از طرق مختلف شیلات، کشتی داران و ... به او وارد می‌کردند اما با این وجود در بیان مطالبات مردم کوتاه نیامد.
با درگذشت حجت الاسلام والمسلمین مناقبیان خیل عظیمی از پیام های تسلیت هرمزگان را در بر گرفته است و حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز پیامی با این شرح صادر کرده است: درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد کاظم مناقبیان رحمه الله علیه را که عمر پر برکت خود را در راه اشاعه فرهنگ اسلامی گذراندند به خانواده محترم و علاقه‌مندان آن مرحوم خصوصا مردم جزیره هرمز و شهرستان جاسک تسلیت عرض می‌کنم، از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان و برای بازماندگان وی صبر و اجر خواستارم.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز درگذشت امام جمعه سابق جاسک و هرمز را تسلیت گفته و پیامی با شرح زیر منتشر کرد: ضایعه جانسوز درگذشت روحانی مطالبه گر و متعهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدکاظم مناقبیان، امام‌جمعه سابق جاسک و هرمز، موجب تأثر و تألم بسیار گردید.
اینجانب مصیبت درگذشت این روحانی فاضل، متعهد و وارسته را به محضر روحانیون، علمای اعلام و نیز بیت مکرم آن مرحوم و مردم استان هرمزگان تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهى و برای بازماندگان صبر و اجر، مسألت دارم.
به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدکاظم مناقبیان از تیرماه ۱۳۹۲ تا مهرماه ۱۳۹۵ امام‌جمعه جزیره هرمز و از مهرماه ۱۳۹۵ تا مهرماه ۱۳۹۹ امام‌ جمعه شهرستان جاسک بود و خدمات قابل توجه و ارزنده‌ای را به مردم استان هرمزگان ارائه کرده است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار