امام جمعه میامی:
امام جمعه میامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در بعثت و قیام عاشورا دارد، گفت: انقلاب اسلامی در واقع یک نوع بستر سازی برای قیام مصلح کل دنیا یعنی حضرت ولی عصر(عج) است.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 29 November 2021

انقلاب اسلامی ملت ایران ریشه در بعثت و قیام عاشورا دارد

 

به گزارش تابناک سمنان  حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور صبح دوشنبه در مراسم تقدیر از فعالان موکب‌های مذهبی اربعین ۱۴۰۰ میامی به میزبانی دفتر خود با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند اهل بیت (ع) مانند کشتی نوح هستند، تاکید کرد: از امام صادق (ع) نقل است که می‌فرمایند همه مال اهل بیت (ع) کشتی نجات هستیم اما کشتی امام حسین (ع) علاوه بر اینکه وسیله نجات است، دو خصوصیت شامل توسعه‌ای که دارد و دوم سرعتی که انسان را به مقصد می‌رساند، را افزون بر دیگر اهل بیت (ع) دارد و این نشان از اهمیت وجود نازنین این امام همام دارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل است که عشق امام حسین (ع) در دل‌های مردم ما چنان وجود دارد که وقتی از راهپیمایی اربعین حسینی محروم می‌شوند، بیکار ننشسته و در شهرهایشان اقدام به برگزاری مراسم نمادینی کردند تا تسلای دل‌هایشان باشد، افزود: انقلاب اسلامی ما ریشه در بعثت و عاشورا دارد و بستر ساز قیام مصلح کل دنیا است لذا عشق به اهل بیت (ع) در واقع زمینه ساز ظهور است.

امام جمعه میامی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه این شهرستان در واقع میزبان زائران رضوی است در نتیجه خادمی عاشقان اهل بیت (ع) نگین افتخار مردم این منطقه محسوب می‌شود، ابراز داشت: اقدامی که توسط تبلیغات اسلامی در تقدیر از خادمان اهل بیت (ع)، موکب‌های اربعین و راهپیمایی جاماندگان و همچنین هیئت‌های عزاداری داشته، اقدامی شایسته است زیرا می‌تواند به تقویت روحیه، انگیزه و دلگرمی این خادمان کمک کند.

صفایی پور با بیان اینکه در میامی از فرومد تا کالپوش علاوه بر مراسم محرم و عاشورا، در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی حضوری درخور توجه داشتند، بیان کرد: برگزاری چنین حرکت‌های فرهنگی عظیم در واقع جریان سازی های فرهنگی هستند و باید از آنها حمایت بیشتری کرد.

در پایان این نشست از فعالا موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی میامی که در زمینه برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی حضور فعال داشتند، تقدیر شد. گفتنی است مراسم مشابهی نیز دو هفته قبل در شاهرود برگزار شد و به گفته مسئولان تبلیغات اسلامی استان سمنان قرار است به واسطه وجود بیماری کرونا، مراسم جداگانه در سمنان نیز برای تقدیر از موکب‌ها برگزار شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار