رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افراد بالای ۶۰ سال، جانبازان، کادر درمان و بیماران خاص را مشمول دز سوم واکسن کرونا دانست و گفت: سه هزار و ۳۳۴ واکسن دز سوم در شاهرود تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 29 November 2021

 تزریق ۳ هزار واکسن دز سوم در شاهرود/ روند ابتلاء کاهش یافت

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن با بیان اینکه در حوزه دانشگاه علم پزشکی شاهرود روند رو به کاهش خوبی را در آمار ابتلاء شاهد هستیم که بخش یاز آن به روند واکسیناسیون باز می‌گردد البته انتظار داریم که روند بازهم بهتر شود، ابراز کرد: تاکنون ۹۱ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه واکسن کرونای خود را در دز اول دریافت کردند همچنین ۷۴ درصد از جمعیت هدف دز دوم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تکمیل دز اول برای ۹ درصد باقی مانده از جمله اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود محسوب می‌شود، ابراز داشت: روند خوب رو به نزول ابتلای بیماری با این اقدام می‌تواند استمرار داشته باشد همچنین باید طبق برنامه دز دوم افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کردند، تزریق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: کسانی که واکسن آسترازانکا دریافت کردند برای جمعیت بالای ۶۰ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بعد از شش ماه و سایر واکسن‌ها بعد از چهار ماه واجد شرایط دریافت دز سوم خواهند بود لذا این دسته افراد برای واکسن خود باز هم به مراکز واکسیناسیون تجمعی مراجعه داشته باشند.

چمن با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان، افراد بیماری‌های خاص، پیوند اعضا و … نیز بعد از شش ماه از دریافت دز دوم، می‌بایست برای دز سوم خود مراجعه کنند، گفت: شرایط برای پوشش ۱۰۰ درصدی دزهای اول و دوم مهیا است و باید گفت روند رو به رشد واکسیناسیون به کاهش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات میدانی، واکسیناسیون فوق‌العاده در مقابله با بیماری کرونا داشته است، بیان کرد: به تدریج سایر گروه‌های مشمول دز سوم می‌شوند و طبق نوبت دهی برای دریافت واکسن خود مراجعه می‌کنند اما تا کنون سه هزار و ۳۳۴ نفر دز سوم خود را نیز دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیر، پنج بیمار کرونایی بستری شدند، تاکید کرد: ۲۲ نفر شناسایی مثبت جدید داشته و ۵۸ نفر نیز به صورت کلی در شاهرود و میامی به دلیل بیماری کرونا بستری هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار