محسن رضایی:
تابناک-معاون اقتصادی رئیس جمهور از تغییر سیاست دولت در حمل و نقل کالاهای وارداتی برای کاهش هزینه های تمام شده محصول خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 25 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس دکتر محسن رضایی معاون اقتصاوی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سیاست ما در دولت برای حمل کالا این است که حمل و نقل را یکسره کنیم؛بسیاری از کانتینرهایی که در گمرک معطل می مانند اجاره ای هستند و ما باید به ازای انها دلار پرداخت کنیم.
وی افزود: معطل ماندن برخی از کالاها در گمرک موجب می شود که یک درصد به قیمت تمام شده کالاها اضافه می‌کند و همین امر نیز یکی عوامل تورم و گرانی کالا است لذا هر چه حمل و ترخیص کالا روان تر شود تورم نیز کاهش می یابد.
رضایی بیان کرد: در مسئله بورس وزارت اقتصاد مسئول شده است برای سهامداران خرد کانونی تشکیل دهد که اینها هم بتوانند در مدیریت بورس موثر باشند چرا که اکثر سهامداران بورس سهامداران خرد هستند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: بورس را به صورت دستوری نمی توان اداره کرد؛دخالت دستوری دولت ممکن است در یک مقطعي بورس را درست کند لذا در این امر هم قرار شده است برخی عوامل موثر در بورس مانند بازار گردان ها و یا در دامنه نوسانات اصلاحاتی انجام شود که موجب بهتر شدن اوضاع می شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار