روشنفکر در نشست با شورای وحدت استان
روشنفکر به حمایت از انتخاب ۲۰ نفر مدیر و معاون در ادارات دولتی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در طی مدت سپری شده از نمایندگی خود پرداخت و گفت: از این تعداد هفت نفر در انتخابات مخالف بنده بودند و تعداد نه نفر از این افراد از خانواده شهدا بودند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴ 24 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر در نشست با شورای وحدت استان اظهار داشت: شکل‌گیری شورای وحدت تراوش افکار جامعتین کشور است، فلسفه شکل گیری شورای وحدت پاسخی به اشکالات حاکم بر جریانات سیاسی بوده‌است.
وی افزود: شورای وحدت تنها تشکری است که خود را محدود به انتخابات نکرد و فعالیت خود را بعد از انتخابات نیز ادامه داد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: از آغاز هم امام فرمودند که ما با وحدت به پیروزی رسیدیم و شورای وحدت در حال پیاده‌سازی بیان امام راحل را در جامعه است.
وی بیان کرد: اگر جایی مشاهده کردید که خطایی از ما سر زده و از آرمان‌های انقلاب فاصله‌ای ایجاد شده به بنده به عنوان خادم مردم تذکر دهید و پاسخ بخواهید.
انتظار دارم از شورای وحدت که با افرادی که خود را انقلابی می‌دانند و دیگران را قطار انقلاب پیاده می‌کنند، با چنین نگاهی برخورد شود.
وی به معضلات از جمله بیکاری، اشتغال، طلاق در استان گریزی زد و خطاب به مسئولان و سیاسیون در استان افزود: بجای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تلاش کنید تا این معضلات رفع شود.
روشنفکر به حمایت از انتخاب ۲۰ نفر مدیر و معاون در ادارات دولتی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در طی مدت سپری شده از نمایندگی خود پرداخت و گفت: از این تعداد هفت نفر در انتخابات مخالف بنده بودند و تعداد نه نفر از این افراد از خانواده شهدا بودند.
وی افزود: برای اولین بار است که با تمام مشکلات و تحریم‌های حاکم بر کشور با حضور در تلفیق مجلس رشد ۲۰۰ درصدی در بودجه سال‌جاری نسبت به سال گذشته را محقق کنیم.
مهدی روشنفکر خاطرنشان کرد: این رشد بودجه جدای از تخصیص اعتبارات دیگر نظیر اختصاص ۱۴۵ میلیارد تومان به گاز زیلایی، صد میلیارد تومان به سد سقاوه و ۳۰۰ میلیارد تومان دبه زلزله سی‌سخت و از این جمله می‌باشد.
وی افزود: در احداث سد تنگ سرخ اسناد موجود است، مطالعات در دهه هفتاد بوده و در ادامه سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۴ مطالعات آغاز شد و در ۱۱ سال پیش کلنگ‌زنی شد و ۶۰۰ هکتار از اراضی تسخیر شد.
روشنفکر بیان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این سد اختصاص داده شد و در طول این ۱۱ سال گذشته تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته و در یکسال گذشته این رشد به قریب ۴۰ درصد رسیده است.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ابراز داشت: در زمان شروع بکار در یازده سال پیش معترضان فعلی کجا بودند، حالا که کلی در اجرای این سد هزینه شده‌است و مبلمان منطقه زیبای اجرای سد بهم ریخته است از خواب خرگوشی بیدار شده و بنای اعتراض را گذاشته‌اند.
وی افزود: استان ما بیش از ده درصد آب‌های روان را دارد، این موضوع به عنوان یک پتانسیل در استان موجود است و باید از آن استفاده بهینه شود.
وی به همسان‌سازی حقوق کارکنان دو وزارت علوم و بهداشت که شرایط مشابه دارند اشاره کرد و افزود: با پیشنهاد بنده این موضوع در مجلس مصوب و اجرایی شد.
روشنفکر گفت: عبور از مرزها ایده بنده است و دنبال انتخاب مدیران انتخاباتی نیستم و حاضر نیستم بخاطر حفظ صندلی دست به هر اقدامی بزنم.
وی افزود: شعار آقای رئیسی فرا جناحی بود و معتقدم از جناح مخالف (اصطلاحات) اگر فرد توانمند ، متعهد به آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه حضور دارد از چنین ظرفیتی باید نیز استفاده شود.

مهدی روشنفکر: در انتخاب مدیران توانمندی، تعهد به نظام و رهبری ملاک است/ از توان مدیران اصلاح‌طلب پایبند به آرمان‌های انقلاب استفاده شود / از ۷ مدیر مخالف خود حمایت کردم / مخالفان سد تنگ سرخ تازه از خواب خرگوشی بیدار شده اند!

در ادامه این نشست کیان دهرابپور خطاب به مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نه جریان سیاسی خاصی پشت سرتان بود، نه پول داشتید و نه ثروت و نه از ظرفیت مدیران استفاده کردید، شما از اهرم و ظرفیت مردم استفاده کردید و پیروز انتخابات شدید.

وی افزود: این انتظار از شما به عنوان نماینده مردم می‌رود که در قبال موضوعات مختلف جامعه و مردم توجه لازم را داشته باشید.
دهرابپور گفت: بی‌عدالتی در جامعه وجود دارد و می‌طلبد که در راستای اجرای عدالت اجتماعی امثال شما به عنوان مسئول استفاده کنید.
وی بیان کرد: سیاه سفید کردن، این طرفی و آن طرفی کردن، چپ و راست کردن زمینه به وجود آمدن بی‌عدالتی است.
دهرابپور خاطرنشان کرد: از دولت قبلی برخی مدیران کارآمد هستند و بسیاری هم هستند که در ناکارآمدی همچنان دنبال باقی‌ماندن در پست هستند.
وی افزود: تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه ناشی از بیماری است و باید برای حل معضل به شناخت ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازیم.
کیان دهرابپور افزود: شنیده ها حاکی از آن است که هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج غیر بومی هستند، مدیران غیر بومی نمی‌تواند درد مردم را بفهمد و انتظار داریم که این موضوع به نیروهای دست‌پاک، متعهد و انقلابی نیاز داریم.
وی یکی از معضلات اساسی بر سر راه سرمایه‌گذاری را عدم وجود راه‌های ارتباطی استاندارد در استان دانست و گفت: وقتی مسیرهای ارتباطی نامطلوب باشد قطعاً سرمایه‌گذار از فعالیت منصرف و با یک خاطره تلخ ترک استان می‌کنند.
حبیب‌الله پیشوا خطاب به مهدی روشنفکر با ذکر خاطره‌ای از حضورشان در جبهه با شهید قباد روشنفکر برادر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شما یادگار شهید روشنفکر هستید و مکلف به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستید.
وی افزود: من به این نتیجه رسیدم که دعاوی بین سیاسیون به خاطر قدرت و یک معضل است و دنبال کار خدایی نیستند و همه این دعواهای زرگری بخاطر قدرت است.
وی با اشاره به مراسم تشییع خواننده محلی مرحوم سجاد رزمجویی و تأکید بر آسیب شناسی در مسائل فرهنگی و اجتماعی افزود: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دچار گسل‌های زیادی شده‌اند و در کنار این گسل‌ها،گسل‌های طایفه‌ای و قومی بسیار خطرناک است.
در طول این چهل سال تمام امور زیربنایی و کارها در استان نه بخاطر منافع مردم بلکه تحت شعاع مسائل سیاسی پیش رفته و موفق نبوده‌ایم.
پیشوا خاطرنشان کرد: امروز به یک شخصیت بزرگ علمی و کاریزما داریم که بتواند این مسائل را مدیریت کند نیاز داریم و این خلأ احساس می‌شود که این خلأ با حضور شخصیتی چون نماینده ولی‌فقیه در استان قابل جبران است.
حسن‌زاده نماینده غلام‌محمد زارعی در شورای وحدت استان اظهار داشت: دوره دکتر احمدی نژاد دوره طلایی بود، برا مدیریت به تهران رفتیم که در خود استان جلوگیری کردند و الان نباید بر روشنفکر خرده بگیریم.
مشکل ما نادیده گرفتن دوستان است و همه ما در به وجود آمدن چنین وضعیتی مقصر هستیم.
وی افزود: عشایر ما در گچساران شش هزار هزار هکتار زمین دارند و دشت تشنه است، حالا که از سهم نفت به هیچ چیزی عاید عشایر نشده است نسبت به آبرسانی این اراضی اقدام شود تا شاهد رونق کشاورزی و اشتغال باشیم.

محمد دانشی نسب عضو شورای وحدت استان گفت: نماینده مردم باید انقلابی باشد و انقلابی بماند، همه شما را سنجش می‌کنند و عملکرد شما مشهود است.
وی افزود: حضور در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس و تلاش برای حل مشکلات نشان داده که شما عملکرد قابل قبول و بسیار خوبی داشته‌اید.
دانشی نسب گفت: مدیران باید جهادی باشد و باید از حضور مدیران پروازی در پست‌های کلیدی پرهیز شود، وقتی مدیر در منطقه حضور نداشته‌باشد قطعاً نمی‌تواند در حل معضلات موفق باشد.
رئیس شورای وحدت شهرستان بویراحمد گفت: موافقت شما در انتخاب یکی از اعضای شورای وحدت به عنوان مدیر یکی از دستگاه‌ها که در انتخابات مخالف شما بوده، نشان از استفاده از همه ظرفیت‌ها دارد و انتظار داریم این رفتار از شما ادامه داشته باشد.
زاهدیان عضو شورای وحدت با اشاره به تشکیل کمیته شناخت مزایای استان گفت: تعامل بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استفاده از نیروهای متخصص در وزارتخانه‌ها باعث می‌شود پیگیری مشکلات در استان تسریع پیدا کند.
وی بر چانه زنی برای جذب حداکثری بودجه برای استان تأکید کرد و افزود: دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای توسعه استان، دعوت از وزرا جهت شناخت ظرفیت‌ها و مشکلات استان، بکارگیری از ظرفیت بانوان و جوانان در پست‌های کلیدی و مدیریتی مورد توجه باشد چرا که در این زمینه در استان بی‌عدالتی موج می‌زند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار