با ۲۵۰ هزار یورو صرفه جویی برای نخستین بار در کشور
شرکت انتقال گاز ایران با ۲۵۰ هزار یورو صرفه جویی و برای نخستین بار در کشور به دانس فنی ساخت، تعمیر، بازسازی و راه اندازی گیربکس الکتروکمپرسور شرکت VOITH (فویت) آلمان دست یافت.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 17 November 2021

به گزارش گروه استان های تابناک، مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران عصر دیروز (سه شنبه ۲۵ آبان ماه) در آیین بهره برداری از پروژه تعمیر، بازسازی و راه اندازی گیربکس الکتروکمپرسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز گفت: این تجهیز راهبردی به دلیل محدودیت‌های بین المللی و عدم همکاری شرکت سازنده از ۶ سال گذشته تاکنون از مدار خارج شده بود.
مهدی جمشیدی دانا با بازخوانی بخشی از فرآیند دستیابی شرکت انتقال گاز ایران به دانش فنی تجهیز اظهار کرد: گیربکس الکتروکمپرسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، سال ۹۳ نصب و در سال ۹۴ پس از ۳۰۰ ساعت کارکرد به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شد.
وی اظهار کرد: شرکت سازنده به دلیل تحریم‌ها از حضور، تامین قطعات و رفع عیوب این تجهیز امتناع کرد.
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: بر اساس برآورد‌های های اولیه در سال ۹۶ بیش از ۲۶۵ هزار یورو برای تعمیر و راه اندازی مجدد گیربکس برآورد شد در حالی که سال ۱۴۰۰ تنها با ۱۵ هزار یورو این تجهیز بومی سازی شد.
جمشیدی دانا با بیان اینکه این تجهیز از به روزترین فناوری‌ها بهره می‌برد تاکید کرد: کارکنان شرکت انتقال گاز ایران در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است فعل خواستن را به معنای واقعی صرف کردند.
به گفته وی، با اعتماد به ظرفیت جوانان توانمند منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران، در قالب کار تیمی تمام عیار و تنها با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان (۱۵ هزار یورو)، موفق به بومی سازی گیربکس الکتروکمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز شده ایم.
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه این شرکت به دانش فنی گیربکس‌های فویت آلمان دست یافته است، اعلام کرد: تعمیر، مونتاژ، نصب و راه اندازی گیربکس الکتروکمپروسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، با موفقیت انجام شد و این تجهیز راهبردی هم اکنون در حال بهره برداری است.
وی یادآور شد: راه اندازی این واحد در پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرما بسیار حائز اهمیت بوده و این خودباوری برای نخستین بار در کشور تحقق یافته است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره مشخصات فنی این تجهیز گفت: ورودی این گیربکس از الکتروموتور با توان ۸.۴ MW و دور ۱۵۰۰ RPM تامین می‌شود و خروجی آن که به کمپرسور گاز وصل می‌شود در محدوده (۸۴۰۰ – ۱۲۶۰۰ RPM) کار می‌کند و می‌تواند تا ۷۰ هزار ساعت بصورت Free Maintenance مورد بهره برداری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار