معاون بهداشت دانشگاه شیراز با اعلام جان باختن ۱۰هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، از افزایش شمار جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۷۶۶ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 10 October 2021

به گزارش تابناک فارس:‌ عبدالرسول همتی با اشاره به بستری ۲۴۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۴۴۱ هزار و ۸۳۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۹۲دوز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۱۸ دوز نوبت دوم واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق شده است، افزود: با ۱۱۸ هزار و ۷۲۲ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا از ابتدا تا کنون در فارس، به سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۰ دوز رسیده است.

این مقام مسوول همچنین افزایش موارد آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در فارس را نگران کننده خواند و اعلام کرد: طی روز گذشته، به هزار و ۹۴۳ مورد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان ارائه خدمت شده است.

همتی درباره وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان فارس نیز گفت: هم اکنون، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

او با تقدیر از استقبال مردم برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون طی روز گذشته، ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند، شاهد ایمنی کامل جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار