کد خبر: ۱۰۰۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ 10 October 2021

حین مذاکرات هسته‌ای و همزمان با تهدید بمباران اتمی کشورمان از سوی اوباما، نگران از ساده لوحی دستگاه دیپلماسی کشور به مجلس رفتم و در مورد غفلت هایی که در مذاکرات صورت گرفته است با چند تن از نمایندگان مجلس صحبت کردم و به عنوان یک ایرانی هشدار دادم.
همان روز یکی از نمایندگان سرشناس مجلس در جواب هشدار بنده گفت چقدر ساده‌ای؟
پرسیدم چرا؟
گفت این حضرات قرار است به هر قیمتی توافق کنند. عده کثیری از نمایندگان مجلس (وکیل الدوله ها) را نیز با خود همراه کرده اند.

آنروز پیشنهاد خاص بنده این بود:

" با توجه به اینکه ما حین مذاکرات هسته‌ای دو بار از سوی امریکا و اسرائیل تهدید اتمی شده‌ایم؛ لااقل تعطیل الی الابد بعد نظامی غنی سازی هسته‌ای را در برجام مشروط کنند به این که هر گاه ما تهدید اتمی شدیم، بلافاصله و خود بخود این تعهد یکطرفه و ظالمانه لغو گردد"

این از یک پیشینه تلخ...
و اما تازگی شنیدیم که رئیس دستگاه ظریف و شکننده دیپلماسی وقت ما اعلام کرده، من ضمائم برجام را نخوانده بودم و نمی‌دانستم از واژه Suspension- یا تعلیق استفاده شده است، فکر می‌کردم تحریم‌ها لغو می شوند!!!

ظریف و کارنامه مخدوش او جای خود؛ بحث جدی این است که نمایندگان مجلس در آن روزها چه می‌کردند؟!
بخصوص آن عده که با موگرینی سلفی می‌گرفتند و برجام را بدون اینکه در امریکا مراحل قانونی خود را طی کرده باشد، ظرف بیست دقیقه تصویب می‌کردند و در نهایت چک سفید امضاء دست کسی دادند که علیرغم تسلط به زبان بیگانه، زحمت خواندن یکبار متن برجام را نیز به خود نداده بود؟!

آیا منافع ملی ما و خون فرزندان وطن و پایداری بی‌نظیر ملت ایران در تحمل انواع شدائد، اینقدر کم ارزش است که عده ای متوهم، آنرا اینگونه به تاراج بگذارند؟!!
عجبا که عده ای در داخل برای این نمایش بد هورا می کشیدند و تندیس این افراد را دست بدست می‌کردند و چه نامهای فاخری را که بیهوده خرج این عناصر نمی‌کردند!!

فاعتبروا یا اولی الابصار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار